V sklopu cosplay tekmovanja na konvenciji NMN bomo izmed vseh tekmovalcev izbrali najboljšega, ki bo dobil možnost zastopanja Slovenije in konvencije na mednarodnem cosplay tekmovanju, kjer se bo poleg sedmih drugih tujih predstavnikov potegoval za naslov najboljšega cosplay kostuma.
International Cosplay Champions



Best in Show - slovenski predstavnik na ICCC
Slovenski predstavnik na evropskem prvenstvu bo ocenjen po kategorijah, ki veljajo na ostalih evropskih tekmovanjih.
Needlework (šivanje): vse povezano s šivanjem, krojenjem, vezenjem, kvačkanjem, itd.
Armor (oklep): izdelava oklepa ali delov iz pene, worble in podobnih materialov
FX (posebni učinki): kostum, ki večinoma temelji na izdelavi protetike, posebnega ličenja, elektronike ipd.
Cosplay predstavnika mora biti narejen po že obstoječem liku (film, serija, anime, video igra, …) in ne sme biti originalni kostum, mešanica dveh ali več likov, genderbend ali druga predelava.
Konvencija Na meji nevidnega je eden izmed partnerjev tekmovanja International Cosplay Champions. Zmagovalcu našega dogodka plačamo pot in nočitev za tekmovanje na festivalu SFERAkon, ki bo potekal maja 2023 v Zagrebu.
Več o dogodku si lahko preberete na spletni strani: https://cosplaychampions.com/

Celotna pravila za tekmovalce na ICCC
Vsi tekmovalci, ki se bodo potegovali za naslov najboljšega in tako pridobili možnost zastopanja Slovenije na mednarodnem tekmovanju, morajo zadostovati naslednjim pogojem in pravilom pod katerimi jih bomo ocenjevali tudi na letošnjem NMN dogodku. Uradna verzija pravil v angleškem jeziku je dostopna na strani organizatorja https://cosplaychampions.com/rules/.
- Tekmovalci morajo biti državljani države, kjer potekajo kvalifikacije ali imeti prijavljeno stalno prebivališče vsaj dve (2) leti v državi, kjer potekajo kvalifikacije.
- Tekmovalci morajo biti polnoletni (18 let).
- Tekmovalci se uvrstijo v finalni del tekmovanja z zmago na enem izmed lokalnih kvalifikacijskih tekmovanj v tem letu.
- V finalu morajo tekmovalci nastopiti v istem kostumu kot v kvalifikacijskem krogu. Dovoljeno (se spodbuja) je, da se kostumi izboljšajo ter samemu kostumu izpopolnijo podrobnosti.
- Tekmovalci morajo izdelati kostume sami, brez pomoči; izjema so leče, obutev, lasulje in manjše podrobnosti (zaponke, gumbi, manjši kosi nakita in podobno).
- Če je obutev ali lasulja spremenjena po nakupu, morajo tekmovalci to opraviti sami.
- Tekmovalcem je dovoljena pomoč pri izdelavi kostuma, toda tovrstna pomoč je omejena in tekmovalci morajo opraviti večino dela samostojno.
- Tekmovalci morajo sodnikom razkriti, če so pri izdelavi kostuma imeli pomoč. To lahko vpliva na njihov končni rezultat.
- Kostumi morajo temeljiti na uradnih likih. Izvirni cosplay ali cosplay, ki temelji na ljubiteljski umetnosti, nista dovoljena.
- Tekmovalci morajo jasno izjaviti, katero različico katerega lika prikazuje njihov kostum ter predložiti fotografije, na katere se sklicujejo.
- Med občinstvom se lahko nahajajo tudi mladoletni gledalci, zato morajo biti kostumi izdelani temu primerno.
- Ponovna uporaba kostuma, s katerim so zmagali v kvalifikacijskem krogu ali v finalu predhodnih ICCC, ni dovoljena. Tekmovalci lahko ponovno uporabijo le kostume, v katerih so že tekmovali, toda ne zmagali.
- Pravila za ocenjevanje in podajanje rezultatov na kvalifikacijskih dogodkih in v finalnem delu morajo slediti enakim standardom.
- Tekmovalce ocenjuje komisija izkušenih posameznikov.
- Kostume se ocenjuje v zakulisju, kjer si sodniki lahko podrobneje ogledajo kostume in postavijo tekmovalcem vprašanja o sami izdelavi kostuma.
- Nastop tekmovalcev se ocenjuje glede na njihov nastop na odru.
- Komisija ima pravico do izključitve tekmovalcev, kjer obstaja sum, da je njihov kostum (ali večina kostuma) kupljen ali izdelan po naročilu.
Sodniki določijo število točk vsakemu tekmovalcu glede na naslednje kategorije:
Nastop na odru. Rezultat kategorije obsega 20 % končnega rezultata.
0–2 slaba izvedba.
3 povprečna izvedba.
4 dobra izvedba.
5 izjemna izvedba.
Podobnost: natančnost poosebljanja. To vključuje ličenje, oblikovanje lasulje, igranje lika itn. Rezultat kategorije obsega 20 % končnega rezultata.
0–2 slaba podobnost.
3 povprečna podobnost.
4 dobra podobnost.
5 izjemna podobnost.
Pripomočki: Če ima tekmovalec pripomoček, obsega rezultat kakovosti pripomočka 20 % končnega rezultata.
0–2 slab pripomoček.
3 povprečen pripomoček: dober, toda ima pomanjkljivosti.
4 dober pripomoček (dobra izdelava, posebni učinki ali oblikovanje, toda ni popoln).
5 izjemen pripomoček.
Kostum: šivanje in/ali ročna izdelava in/ali posebni učinki, če je to mogoče. Če ima tekmovalec pripomoček, obsega rezultat 40 % končnega rezultata, če ga nima, pa 60 %.
0–2 slab kostum
3–4 kostum s pomanjkljivostmi
5–6 sprejemljiv kostum, toda ni izjemen ali ima dobre in slabe strani.
7–8 občudovanja vreden kostum z le manjšimi pomanjkljivostmi.
9–10 izjemen kostum s številnimi zahtevnimi deli in brez pomanjkljivosti.
Če tekmovalec nima pripomočka se ti rezultati pomnožijo s faktorjem 1,5.
- Pravila za nastop na odru niso enotna v kvalifikacijskem krogu in v finalu. To omogoča sodelujočim dogodkom, da prilagodijo tekmovanje glede na posebne tehnične omejitve ali omejitve postopka, ki veljajo v njihovem lokalnem okolju.
- Dolžina odrskega nastopa mora biti vsaj 2 minuti, toda ne daljši od 3 minut.
- Tekmovalci morajo oddati video vsebino ali fotografijo z glasbeno podlago, ki bo prikazana med nastopom. Pri oddaji tega gradiva je treba upoštevati določene tehnične zahteve.
- O posebnih učinkih je treba vnaprej obvestiti organizatorje. Uporabe ostrih rezil ne priporočamo, organizatorje pa je treba o tem predhodno obvestiti.


